Een biografie voor op je website.
Storytelling
Een goed verhaal, over jou. Persoonlijker wordt het niet. Wil jij dat klanten voor jou kiezen? Dan is een goed verhaal van onschatbare waarde. Maar wat is de definitie van een goed verhaal?
Iedereen heeft een verhaal. Het maakt je uniek en interessant. Jouw verhaal heeft je gemaakt tot wie je nu bent. Het heeft je gebracht tot waar je nu staat en het geeft inzicht in wat je voor een ander kan betekenen. Het persoonlijke verhaal ‘over mij’ of ‘over ons’ blijkt – ondanks het gebruik van goede SEO-webteksten – vaak de best gelezen pagina op de websites van onze klanten.
Deel je verhaal en creëer een connectie
Verhalen zijn er om te delen. Een verhaal inspireert en vertelt over de mooie én minder mooie dingen in het leven. Een verhaal zet anderen aan tot actie en helpt bij het doorbreken van taboes. Behalve dat een verhaal inspireert, maakt het je ook authentiek. Het geeft een potentiële klant reden om voor jou te kiezen. Zo is jouw verhaal een eerste kennismaking en zet het de deur open naar een samenwerking. Dus deel jouw verhaal. Ook wanneer het niet leuk of volmaakt is. Zelfs wanneer het realistischer is dan je had gewild. Het gaat over jou en jij bent goed zoals je bent.
‘Jouw verhaal is wat je hebt, wat je altijd zult hebben. Het is iets wat jij bezit.’
– Michelle Obama –
Benieuwd naar enkele persoonlijke verhalen die ik eerder heb geschreven? Kijk dan op de projecten pagina.
Het is steeds lastiger om je als ondernemer te positioneren. Maar dankzij de biografie die Chantal voor me schreef kan ik me onderscheiden. Want Chantal schrijft verhalen die raken. De eerste zinnen zijn direct pakkend, recht in het hart. Wat volgt is een persoonlijke tekst die écht over jou gaat. Chantal koos precies de juiste woorden en schreef een verhaal dat voor mij werkt. De tekst spreekt potentiële klanten aan. Als ze dan bellen krijg ik ook vaak complimenten over mijn teksten.
Jessica van Duren
Eigenaar The Business Retreat